2020 - Október

Jelenleg olvasott magazin 2020 - Október Előző magazinok megtekintése


Kezdőlap /

Régi az együttműködésünk a Magyar Könyvelők Országos Egyesületével, hálásak vagyunk a szervezetnek és kiemelten Matyóka Zoltán Elnök Úrnak a bizalomért. Jó ideje egyeztetünk, a számlázó modulunk, és az alapszoftver csomag kapcsán, és elmondhatom, Elnök Úr keresi a lehetőséget, hogy növelje az egyébként is meghatározó szervezetének tagságát, és pártolói tagságát. 

Az MKOE és a VAVE közötti együttműködés 2021.01.01-től új fejezetbe lép. Minden MKOE tag könyvelőiroda a tagsága által hozzájut mind az alapszoftver csomaghoz, mind az iMarketing modulhoz.

A következő időszakban a könyvelők, akik egy cég életében biztos, véleményformáló pontok, úgy tudják segíteni az általuk könyvelt vállalkozásokat, hogy meghívják őket a Vállalkozás Vezérlő rendszerébe.

Mit kaphat egy könyvelő az iMarketing modul használatával?

A klasszikus esetben nekik nincs szükségük online marketingre, azonban a könyvelő szakma is elindult azon az úton, mely megköveteli a markáns online jelenlétet. Azonban a könyvelők az iMarketing használatával mindazokhoz a kedvezményekhez, egyedi ajánlatokhoz is hozzájutnak, melyeket csak itt lehet megszerezni. Gondoljunk csak a Europ Assistance biztosításaira, vagy a GRENKE finanszírozására.

Miért fontos ez?

A könyvelők továbbra sem üzletkötők lesznek, azonban Elnök Úr véleménye is az, hogy segíteni kell a KKV-kat, hiszen ők munkát adnak a könyvelő szakmának is, emiatt a könyvelők érdekeltek a cégek életben maradásában, fejlődésében, így már VAVE felhasználóként saját élményeinken alapuló tapasztalásokkal tudják ajánlani a digitális fejlődéshez szükséges Vállalkozás Vezérlő rendszert, minden partnerével és közvetített szolgáltatásaival együttesen.

Itt persze nem áll meg az együttműködés!

Januárban végre kijön az a pályázat, mely lehetőséget biztosít arra, hogy a KKV-k pályázati forrásból finanszírozhassák a Vállalkozás Vezérlő rendszerét. A csomag tartalmazni fog eszközt, a VAVE szortimentjét, és olyan extrákat, melyek szükségesek a vállalkozások növekedéséhez.

Mik is az extrák?

A pályázó vállalkozások hozzájutnak az MKOE pártolói tagságához, így lehetőségük lesz kérdést feltenni havi szinten egy 18 éves szakmai szervezetnek, olyan specifikus ajánlatokat kapnak a pályázati összegben, mely igen sok kiadást takarít meg számukra.

Hamarosan indul az MKOE speciális szekciója a VAVE Magazinban. 

Tesztüzemben több havi Magazin jelent már meg, van még csiszolni való, de terveink szerint a 2021. első számban már az MKOE által szignált komoly kérdéseket taglaló cikkeket fogunk megjelentetni.

A pályázatról januárban bővebb tájékoztatást adunk, addig is érdeklődés esetén kérjük írjanak az iroda@vallalkozasvezerlo.hu mail címre!

Magyar Könyvelők Országos Egyesülete

 

2020-10-28 05:26:41
Vállalkozás Vezérlő

Több szektort is alaposan megviselt a koronavírus-válság, az egyik ilyen a vendéglátás, a járvány miatt ugyanis a legtöbb országban az éttermek is bezártak, és bár az elmúlt hónapokban a gazdaság újranyitásával egyre több étterem is megnyitott, és a forgalom is élénkült, azonban egyelőre nem látszik a kilábalás a szektorban.

Mi a legnagyobb korona-vírus okozta probléma a vendéglátásban?

Morvai Sándor: 

Az éttermeket több tényező is sújtja:

Egyrészt a válság miatt összességében csökkent a lakossági fogyasztás,

Másrészt a turizmus még messze elmarad a válság előtti szinttől,

A járvány miatt a higiéniai szabályok szigorodásával megemelkedtek a költségek,

Sok étterem magas tőkeáttétellel működött, magas adósságot görget maga előtt, bevételek hiányában sok esetben kérdéses a folytatás.

Szomorú mondatok. Mi lehet a fennmaradás titka?

Morvai Sándor:

Hinni kell a digitális megoldásokban! Ameddig lehetséges a nyitva tartás, addig meg kell tölteni az éttermeket, természetesen a higéniai szabályok betartása mellett. 

Ezen túlmenően felkészülve a kényszerű zárvatartásra, illetve a nyitva tartás bevételkieséseinek minimalizálása miatt az online megjelenést, rendeléseket és a házhozszállítást segítő megoldásokat kell használni.

Erre vannak megoldások! Mi a helyzet azok használatával?

Kiss Zsolt:

Erre külön-külön elérhető részmegoldások vannak, de forgalmi jutalék alapú üzleti modellek nem segítik teljes mértékben a súlyos egész ágazatot érintő probléma megoldását.

Kérlek, áruljátok el, miért kezdtétek használni a Vállalkozás Vezérlő termékeit?

Morvai Sándor:

Miután a Vállalkozás vezérlő szakembere bemutatta a rendszert, azzal szembesültünk, hogy mindazok a megfogalmazott igényeink megvalósíthatók az eszközeitekkel, melyek segítik a túlélésünket és megalapozzák a fejlődésünket egyaránt. Mindezt úgy, hogy elég egy fix díjat fizetnünk.

Végezetül hadd kérdezzem meg, gondoljátok, hogy más éttermeknek is megoldás lehet a rendszerünk használata?

Kiss Zsolt:

Határozottan igen, hiszen a sarki gyrosos és a Michelin csillagos étterem is egyformán jól tudja használni. Nem kell szakember és mivel felhő alapú könnyedén bárhonnan lehet managelni.

Morvai Sándor:

Bemutatnám a Hacienda digitális étlapját:

A Hacienda étterem digitális étlapja

Köszönjük a Vállalkozás Vezérlőnek!

FoodOrigo iMarketing eKözpont

 

2020-10-21 14:30:34
Káposztás Cintia

Krompaszky Gábor

Mire van szüksége a hazai és a COVID helyzetben kiemelten a budapesti, pest megyei szállodáknak?

Elsősorban vendégekre- digitalizációs tekintetben a napi adminisztráció hatékonyabbá tételére, továbbá a digitalizációs vívmányokkal kiváltható megoldásokra, a teljes költségek csökkentésére.

Milyen folyamatok digitalizációs kiváltására gondol?

Elsősorban a check in –check out digitális megoldására, hiszen az nemcsak időt tud megtakarítani, de kényelmes is a vendég számára, ugyanakkor erősen ajánlott a bevezetése a pandémiás időszak szociális érintkezéseinek minimalizálása miatt.

Ön szerint hol, hogyan lehetne költségeket csökkenteni úgy, hogy az a minőséget nem csorbítja?

Jövőbemutató megoldás lehet a szállásadók vendégtájékoztatási kötelezettségük digitális térbe helyezése, mely jelenleg nyomtatott, nyomdaipari termékek kihelyezésével valósul meg. Ezek költségesek, és minden egyes módosítás, pótlás újabb és újabb költséget jelent a szállásadóknak.

De képzeljük el mekkora előrelépés lesz, ha a vendég a welcome drink elfogyasztása közben a telefonján megnyit egy QR kódot, és azonnal láthatja az információkat. Gondoljuk tovább, láthatja a szálloda éttermének kínálatát, jelezheti speciális igényeit, aztán bejelentkezhet a wellness szolgáltatásokra.  Ez a megoldás minden a vendégszerzésre irányuló digitális fejlesztéssel válasz lehet a pandémia miatt megváltozott turisztikai, vásárlási szokások kihívásaira, úgy, hogy  a vendéglátók saját folyamataik átláthatóságát is segíteni tudják. 

Lát egyéb megoldandó feladatot?

Igen feltétlenül, a vendégszerzés területén. Jelenleg is vannak már ilyen irányú digitális szolgáltatások, de ezek nagyrészt nehezen vállalható költségekkel terhelik a szállásadókat és az éttermeket egyaránt.

Fontos lenne a helyi látványosságok, érdekességek, programok egy központi adatbázisban történő elérése, hiszen a koronavírus miatt a határokon belül fogunk új úti célokat keresni.

Úgy érzem elérkeztünk a találkozásunk apropójához!

A Vállalkozás Vezérlő iMarketing, eKözpont és FoodOrigo moduljai, kiegészülve a komoly, nagy partner hálózatával, és széles elérésével, úgy vélem nagy segítséget tudnak adni a fent említett problémák megoldására. A fejlesztési elképzeléseikben megfogalmazottak pedig további olcsón, nem forgalmi jutalék alapon segíteni fogják a hazai szállásadókat és éttermeket.

Vannak versenytársaink, Ön milyennek véli a termékeink piaci fogadtatását?

Vannak jó termékek, de a Vállalkozás Vezérlő abban tud kiemelkedő lenni, hogy nem forgalmi jutalékot kér, havidíjas szolgáltatást képes adni, valamint egy platformon kezelhető a rendszere, nem kell mást tenni csak használni. Egy nagyobb egységnél ezt napi 30 percben profi személy egy kisebbnél akár maga a tulajdonos is képes elvégezni. Külön tetszik a képzés, melyet a szoftverek mellé adnak, hiszen nagyon jól jön az útmutatás a szoftver tökéletes kihasználásához.

A Vállalkozás Vezérlő egy a start up korát éppen kinőtt cég, szeretnénk segíteni a szoftvereinkkel, kérem segítsen most Ön mi lehet az első lépésünk?

Feltétlen szakmai szervezet együttműködését kérném, amennyiben van erre kapacitás, úgy üdvös lenne nagyon kedvező áron, akár korlátozott számban is, de hozzájuttatni rendszerükhöz első körben a jelenleg legnehezebb időszakát élő budapesti, és pest megyei cégeket, aztán fokozatosan a vidékieket is.

Kedves Gábor, Dr. Kutasi Gábor Intézményvezető Úr meghívására november 12-én Ön is, Mi is részt veszünk a Nemzeti Közszolgálati Egyetem kerekasztalbeszélgetésén szeretném ott folytatni a beszélgetést!

Így van ott leszünk, és remélem kollégájuk prezentációja után lesz alkalmunk tovább beszélgetni.

Köszönjük a beszélgetést!

2020-10-21 14:21:07
Káposztás Cintia

A NKE Gazdaság és Versenyképesség Kutatóintézet által szervezett "Hol tart a munkaerőpiac beindítása?" c. konferencia programját itt tudod elolvasni: Kattints ide a program elolvasásához! 

Időpont: 2020. november 12. 

Helyszín: Nemzeti Közszolgálati Egyetem, 1083 Bp. Ludovika tér 2., Zrínyi terem, illetve on-line a Teams-en.

 

Vállalkozás Vezérlő

Regisztrálj az előadásra: Hol tart a magyar munkaerőpiac beindítása? 

2020-10-21 14:11:33
Vállalkozás Vezérlő

A digitalizáció nem cél, hanem eszköz, ám amíg ez gondolat nem hatja át a vezetői mentalitást, a vállalatok nem lesznek képesek a folyamatok előnyeit kihasználni.

A KPMG globális vezetői kutatásából egyértelműen kiderült, hogy a vállalatvezetők fejében sincs rend ebben a kérdésben. A „digitalizáció” folyik a csapból is, mindenki kötelezően meglovagolja a hullámot, a vezérigazgatók kilencvenöt százaléka üzleti lehetőséget is lát a folyamatban. Viszont, amikor arról kérdezzük őket, hogy szerintük mindez mit is jelent pontosan, arra már teljesen eltérő válaszok érkeznek.

A digitalizáció egy eszköz arra, hogy akik alkalmazzák, hatékonyabban, jobban és jobbat tudjanak létrehozni. S éppen ez gondolkodás rajzolódik ki a hazai cégvezetők körében is. A hazai vezetők négy nagy csoportra asszociálnak, ha a digitalizációról kérdezzük őket. Egy részük úgy gondolja, hogy a digitalizáció kulturális váltás, míg egy másik módszertani kérdésként gondol rá, nagyobb hányaduk pedig IT-beruházási kérdésként kezeli, emellett pedig kevesebb mint egyharmaduk állítja, hogy e folyamat valójában egy új megközelítésről szól. 

Utóbbiak szerint a digitalizáció csak akkor lehet sikeres, ha az emberek valóban hajlandók új dolgokat létrehozni, új eszközökkel, hiszen ha csak az eszközpark újul meg és így csak a működési modell válik hatékonyabbá, akkor ugyan egy kicsit eredményesebben, de az addigi folyamatok élnek tovább. A digitalizációtól mindenki átütő eredményeket vár, ám ahhoz át kell alakítani az addigi működési folyamatokat, illetve akár teljesen új üzleti modelleket kell behozni.

A világ legértékesebb „cikke” napjainkban az adat, vegyük ezt a megállapítást mi is alapul és rendeljünk hozzá  egy példát;

Példacég - közel 10mrd forgalommal az agrárlogisztika ágazatban működő 10 fős vállalkozás.

Célja - hatékonyabb folyamatkezelés, digitalizáció fókuszában a vállalatirányítás.

A teljes folyamatkezelés egy struktúrában kezelve az adatokat lecsökkenti az adatduplikációkat a folyamatkezelések során, hiszen minden részfolyamat egyazon adatbázishoz csatlakozik, így az egyszer már bevitt adat több folyamathoz használható.

A fenti célnak megfelelő szoftver minimalizálta az emberi hiba lehetőségeket és a folyamatokhoz tartozó munkaidőt, a cég saját felmérése szerint a szoftverrendszer bevezetése után, napi több, mint 40 munkaórát takarít meg és az adatok segítségével eddig nem tapasztalt átláthatóságot és kontrollt gyakorolhatnak a vezetők a vállalkozásuk felett.

Konklúzió - Vállalkozás Vezérlő:

Tisztában vagyunk vele, hogy közel sem szükséges a cégek jelentős részénél egyedi vállalatirányítási rendszert bevezetni, több százezer olyan vállalkozás van a hazai piacon, melynek tökéletesen megfelelnek a már standardizált folyamatmanagementet is kezelő rendszerek. Ezek segítségével nemcsak digitalizációs evolúciós előrelépést hajthatnak végre, hanem a vállalatirányítási folyamatok jobb megismerésére is tehetnek szert.

A jelenlegi vállalkozói kultúrában a vállalkozások vezetői céljaikkal tisztában vannak, és legtöbbjük igen jó szakember a saját területén.  Sajnos azonban emócionálisan irányítják cégeiket, ezért számukra olyan „dobozos” mégis sokoldalú rendszert hoztunk létre, mely használatával hasonló eredményt érhetnek el, mint az egyedi szoftvereket használó kollégáik, azzal az előnnyel, hogy rendszerünk komplexitása miatt egy platformról irányíthatják bevételszerzésüket és az azt körül ölelő folyamataikat egyaránt.

2020-10-21 14:03:43
Vállalkozás Vezérlő

A turizmus helyzetéről beszél Avar Dóra a PwC Hungary senior tanácsadója.

Nézd meg a videót!

Magyarország mindig is híres volt az ételeiről a szép tájairól, gazdag épített örökségéről és jó borairól.

Sajnálatos módon a 2020-as évben lényegesen kevesebb turistát kell vendégül látnunk, ugyanis a külföldi vendégek száma a koronavírus járvány terjedésével szinte a nullára csökkent.

Szép táj

Az általuk elköltött pénz nagyon hiányzik a gazdaságból, illetve természetesen azoknak a vendéglátással foglalkozó cégeknek a kasszájából, akik kiszolgálták volna ezeket az embereket.

Nyilván a belföldi vendégek nem tudják pótolni a kieső bevételeket, viszont ez a helyzet kifejezetten lehetőséget teremthet a kisebb szállásadóknak, hogy az újdonságra vágyók előtt szélesre tárják fogadójuk ajtaját.

Tapasztalataink alapján az utóbbi pár hónapban megváltoztak a szállásfoglalási szokások, mivel jelentőse hátrányba kerültek a hatalmas szállodák, és a rengeteg ember befogadására képes szórakoztató központok.

Mivel az emberek többsége szereti változatos helyeken tölteni a szabadidejét, ezért előtérbe kerültek a kisebb településeken működő fogadók, panziók. Érthető, hiszen egyrészt a tömeget el lehet kerülni a kisebb településeken, másrészt az ország minden táját be tudja járni egy család, nem ugyanoda mennek vissza minden üdülésük alkalmával.

Nagy hiányossága a kisebb vendéglátóknak, hogy jelentős részük láthatatlan az interneten, ami abból a szempontból probléma, hogy az utazás megtervezése során nem kerülnek a szervező családtag látókörébe, így lehetséges forgalomtól esnek el.

Ugyanez a helyzet egyben a fővárosi szállodásoknak is esély lehet, hiszen megmutathatják a külföldi turisták helyett az ország egészének azokat a látnivalókat, akiket eddig a nagy tömeg elrettentett egy budapesti kirándulástól.

Felkerülni a „térképre“…

Fejlesztéseink jelentős része azt célozza, hogy a partnereinket, illetve termékeiket, szolgáltatásaikat megismertessük az egyre bővülő eKözpont tagsággal, vagyis újabb vevőket szerezzünk nekik.

A vendéglátás kiemelt és speciális terület számunkra, mivel részükre külön iparági megoldással tudunk szolgálni, mert azt gondoljuk, hogy jelen helyzetben számukra kell a legnagyobb segítséget biztosítani.

FoodOrigo és iMarketing rendszereink már az utazás tervezési fázisában segítik a lakosokat a megfelelő úti cél, az elérhető ételek- és szállások kiválasztásában.

Segítségükkel a legkisebb vendéglátók is felkerülhetnek a virtuális vásárlói térképre, csupán jelen kell lenniük és aktívan részt kell vállalni a vendégek tájékoztatásában

Rendszereink nagyjából minden területen segítséget nyújtanak a digitalizációban, kezdve a digitális étlap bemutatásában, valamint szállás/szoba-, vagy asztalfoglalásban, illetve szállás által kötelezően publikálandó dokumentumok (házirend, naprakész hírforrásokra, stb.) tekintetében.

Nekünk erre nincs pénzünk!

Alapvető célunk, hogy lényegesen kedvezőbb feltételekkel tudják a szállásfoglalást biztosítani partnereink, mintha más-, adott esetben külföldi vállalkozás által üzemeltetett rendszeren keresztül érik el a vendégeiket. Rendszereinket fix éves díj ellenében tudja használni a legkisebb cég is, így már minimális vendégforgalom esetében is rövid időn belül megtérül az előfizetés.

Az eKözpont felhasználói egyre nagyobb kínálatból tudják kiválasztani úti céljukat, ezért egyre gyakrabban térnek vissza új vendéglőt, illetve szállást keresni.

Ne maradjon ki az éttermed, panziód, vagy szállodád a lehetőségből, kérd információs anyagunkat központi e-mail címünkön: iroda@vallalkozasvezerlo.hu !

2020-10-21 13:19:08
Káposztás Cintia

A hagyományos kereskedelem biztosan velünk marad még sokáig. A nagyáruházak, és a kis helyi üzletek átalakulása azonban elkerülhetetlen ha versenyben akarnak maradni.

Mamutok

Ez hasonlatos a mamutok kihalásához, mert szinte ellenségük sem volt, viszont nem alkalmazkodtak a megváltozott környezetükhöz.

Jelen esetben egy sajnálatos járványhelyzet változtatta meg az alapvető vásárlási szokásokat...

Azok az üzletek, amelyek nem tudnak alkalmazkodni az új helyzethez, biztosan rosszabb helyzetben találják magukat nagyon hamar. hiszen mostanra már néhány egérkattintással vásárolhatnak az ügyfelek az igényeik szerint gyakorlatilag bármit, így ezt a felhasználói igényt az üzleteknek is figyelembe kell venni.

Ha még azt is hozzávesszük, hogy a következő generáció már okostelefonnal a kezében születik meg, akkor nekik már annyira alapvető igényük lesz az on-line vásárlás lehetősége, mint most a vezetékes ivóvíz, vagy az áram a lakásunkban.

Egyértelmű, hogy az on-line értékesítés már nem a jövő, hanem inkább a jelen üzlete, de a lehetőségeit még a cégek többsége nem használja ki.

Tehát inkább úgy lehetne fordítani a cikk címén, hogy az on-line értékesítés az értékesítéssel foglalkozó cégek jövője.

Kinek jó ez egyáltalán?

Ha saját készítésű terméked van, vagy csak a településeden élők tudnak az üzletedről, akkor az on-line értékesítés segítségévek nemcsak a környéken élőket tudod megszólítani, hanem akár az ország bármelyik területére eljuthatod az ajánlatodat.

A korlátok ledöntése a cél!

On-line értékesítésnek technikai értelemben nincsenek korlátai. Te döntöd el, hogy milyen messzire szeretnéd eljuttatni a termékeit. Sőt az sem számít, hogy mekkora üzleted van most, vagy a kínált termékeid számát sem kell korlátoznod. Ha bővíteni szeretnéd a kínálatodat, akkor csupán a raktározási helyet kell biztosítani illetve a szállítást megszervezni.

Léteznek már olyan megoldások is, amikor közvetlenül a termék gyártója szállítja ki a termékeket a fogyasztónak, neked csak össze kell hoznod a feleket, az összes többi feladatot intézik helyetted.

Élményt a vevőnek!

Boldog vásárló

A nagy bevásárlóközpontok vonzereje abban rejlik, hogy kellemes környezetet biztosítanak a vásárlóknak, akik órákat is képesek bolyongani kirakatokat nézegetve. Természetesen a vírushelyzet miatt az ilyen zárt terek vesztettek a népszerűségükből, így az ottani üzleteknek is el kell gondolkodni a vevőik megtartásán.

A te vállalkozásodnak is rendelkeznie kel egy olyan környezettel, ahol a vevők megtalálnak, sőt még jól is érzik magukat. Ezt az élményt a virtuális térben a legkönnyebb kialakítani, vagyis érdemes minden vállalkozásnak a jelenlétét növelni az interneten. Ráadásul egyre többen már a vásárlásaik előtt is ebben a közegben tájékozódnak, tehát a teljes döntési folyamat szempontjából is törekedned kell a lehető leghamarabb kiépíteni a kapcsolatodat a lehetséges vevőiddel.

Mi lehet a megoldás?

Alapvetően a Vállalkozás Vezérlő rendszerét a fenti szempontokat figyelembe véve hoztuk létre. Személyes tapasztalatunk, hogy a cégek többsége nem törődik a digitális „kirakatával“, így a lehetséges vevők még csak számításba sem veszik a vásárlásaik előkészítése folyamán ezeket a cégeket, mert egyszerűen nem is kerülnek a lehetséges alternatívák közé.

A vásárlók részére hoztuk létre az eKözpont-ot, ahol egyre szebb és jobb környezetbe tudják a cégek meghívni a vevőiket, tehát egy nagy bevásárlóközpontot építettünk a digitális térbe.

A vállalkozások részére pedig az iMarketing rendszerünkkel egy végtelenül egyszerű felületet biztosítunk, ahol az ajánlataikat elhelyezhetik, amit az eKözpont felhasználói látnak.

Így a vevők egyre több és jobb ajánlatokat láthatnak, a vállalkozások pedig egyre nagyobb vásárlói közösséggel ismertethetik meg magukat és a portékáikat.

Ki tudja megnyerni a versenyt?

Nem feltétlenül kell a legerősebbnek, leggazdagabbnak lenni, de a legjobb alkalmazkodási képességekkel kellene bírnia a cégednek. Tarts lépést a vásárlók igényeivel és nyújts nekik személyre szabott, zökkenőmentes vásárlási élményt, egy népszerű és szép környezetben.

Kapcsold össze a bolti élményt az online értékesítés kényelmével, és növeld meg a vevőid számát, illetve a bevételeidet!

2020-10-20 07:11:35
Szép Roland

Hátrányos helyzetű településeken működő mikro- és kisvállalkozások fejlesztéseinek támogatása – GINOP-1.2.9-20 azonosítóval jelent meg társadalmi egyeztetésre a régóta várt pályázat. Lehetőség nyílik 70-100% támogatás mellett többek között eszköz és gépbeszerzésre, építésre, felújításra, IT fejlesztésre. A rendelkezésre álló keret 5 milliárd forint.

Támogatást igénylők köre

Olyan KKV-k, amelyek:

  • a Felhívás 1. számú szakmai mellékletben felsorolt szabad vállalkozási zónákban vagy,
  • a Felhívás 2. számú szakmai mellékletben felsorolt 162 hátrányos helyzetű településének egyikén működnek, továbbá,
    • rendelkeznek legalább egy lezárt (beszámoló), teljes (365 napot jelentő) üzleti évvel,
    • átlagos statisztikai állományi létszáma legalább 1 fő,
    • a pályázat mellékletében szereplő települések egyikén működnek (a Közép-magyarországi régió nem támogatott).

Egyéni vállalkozók ebben a felhívásban nem indulhatnak.

Önállóan támogatható tevékenységek

Új eszközök, gépek beszerzése, új technológiai rendszerek és kapacitások kialakítása. Az új eszközök ára a 100.000 Ft-ot el kell, hogy érje.

További, önállóan nem támogatható tevékenységek

  • Ingatlan beruházás (építés, korszerűsítés, átalakítás, bővítés).
  • Információs technológia-fejlesztés: új informatikai eszközök és szoftverek beszerzése.
  • Képzés: a vállalat fejlődéséhez szükséges, illetve a munkavállalók magasabb szintű munkavégzését elősegítő képzés, amely kizárólag a https://vali.ifka.hu honlapon regisztrált szolgáltatóktól vehető igénybe.
  • Gyártási licenc, gyártási know-how, immateriális javak beszerzése és kapcsolódó költségek.
  • Bérköltség-támogatás igénybevétele.
  • Munkavégzéshez szükséges feltételek kialakítása.
  • Kötelezően előírt nyilvánosság biztosításához kapcsolódó tevékenységek

 A gép/eszközbeszerzés és az építési tevékenység (amennyiben ezt választod) költségének együtt el kell érnie a projekt elszámolható összköltségének legalább 50%-át).

A GINOP-1.2.9-20 támogatás mértéke, összege

a Felhívás 1. számú mellékletében felsorolt településeken minimum 2.000.000 forint, maximum 10.000.000 forint. Az összes elszámolható költség 70%-a.

a Felhívás 2. számú mellékletében felsorolt településeken minimum 10.000.001 forint, maximum 60.000.000 forint.Az összes elszámolható költség 100%-a.

További info: https://kkvpalyazatok.com/hatranyos-helyzetu-telepuleseken-mukodo-mikro-es-kisvallalkozasok-fejleszteseinek-tamogatasa-ginop-1-2-9-20/

2020-10-20 07:10:24
Lőrincz Balázs

A DJP szakmai vezetője a Nemzeti Közszolgálati Egyetem EHÖK és az InfoTárs Egyesület közös szervezésében megvalósuló rendezvényen hangsúlyozta: fel kell készülni arra, hogy a jövő állama alapvetően digitálisan működik majd.

A digitális technológiák és a digitális szolgáltatások elterjedése olyan mértékben hat az Egyetem életére, az Egyetem hallgatói és fenntartói által elvárt működésre és az igénybe vehető szolgáltatások minőségére, hogy a célok elérése érdekében az informatika központi kérdésévé kell emelni az Egyetem digitális transzformációjának megvalósíthatóságát.

Az NKE nem az egyes célokhoz határoz meg beavatkozási területeket, hanem egy szolgáltatói szemléletű, univerzális informatikai kialakítását javasolja, mely rendelkezik a hét legfontosabbnak tartott képességgel:

  • felhasználóközpontú;
  • szolgálatás-orientált;
  • egységes;
  • szabványos;
  • fenntartható;
  • biztonságos és
  • tudásközpontú.

A Magyary Zoltán Szakkollégium elnöke elmondta, hogyan jelenik meg a digitalizáció az NKE-n. Kiss Adrienn szerint a tananyagok esetében már egyértelműen tetten érhetőek a fejlesztések és az oktatók is használják a digitális vívmányokat. Elhangzott, hogy a hallgatók részéről nagy igény van ezen kompetenciák fejlesztésére, és az eszközök oktatásban való használatára. Hasonlóan véleményt fogalmazott meg Bozsoki Dániel elnök és Urbán Anikó Eszter alelnök az InfoTárs Egyesület részéről.

Megtiszteltetés, hogy olyan fajsúlyos intézmény, mint a Nemzeti Közszolgálati Egyetem felfigyel egy a „start up” korából éppen csak kinőtt vállalkozásra, és stratégia partnerséget ajánl a Vállalkozás Vezérlőnek, mert fejlesztésünk rendelkezik az NKE által megfogalmazott legfontosabb képességekkel.

Külön öröm, hogy olyan szervezethez csatlakozhatunk, mely egy platformon gondolkodik mentor partnerünk a Digitális Jólét Programmal és magáénak érzi azt a gondolatot, melyet a  DJP vezetője Gál András Levente megfogalmazott; „A jó állam a digitális jólétet szolgálja”.

Az együttműködés nagy felelősség a Vállalkozás Vezérlő részéről, de sok energiát ad a szoftverek felhasználóinak visszaigazolása, és a partnereink támogatása.

Bízunk benne, hogy az Egyetemmel partnerként a jövőben még inkább tehetünk a versenyképes magyar gazdaságért, hiszen a digitális államkormányzás témakörében továbbra is érvényes a 2010/2011-es Magyar Program négy pillére, amivel az „analóg” közigazgatás értelmezhető: szervezet, feladat, eljárás és személyzet. Ezekre épül a tiszta adat, a hasznos robot és az érthető hálózat, mint a digitális államkormányzás három fő alkotója.

Nemzeti Közszolgálati Egyetem Vállalkozás Vezérlő


Meghívást kaptunk az Egyetem által szervezett konferenciára, melyen több platformon tartunk előadást és veszünk részt kerekasztal beszélgetéseken. Terveink szerint a novemberi Vave Magazinban elérhetővé tesszük a konferencia anyagait a felhasználóink számára.

2020-10-20 07:09:49
Lőrincz Balázs

Tavasszal a kijárási korlátozás idején azt tapasztaltuk, hogy jelentős mértékben csökkent azoknak a cégeknek a forgalma, akik nem értékesítenek az interneten.

Másik tapasztalatunk, hogy a kisebb vállalkozások jelentős részének nincsen webáruháza, sőt még weboldala sem. Természetesen ez nagy hiányosság, de tisztában vagyunk azzal, hogy nem egyszerű ezeket a felületeket létrehozni és működésben tartani.

Megoldottuk ezt a problémát!

Valójában az egész eKözpont és Vállalkozás Vezérlő rendszernek a létrehozása azt célozta, hogy pontosan az ilyen helyzetben lévő cégeknek tudjunk segíteni a bevételeik növelésében.

A termékek elhelyezését az iMarketingben a „Termékek” menüben tudod megtenni. Ezeket a termékeket a felhasználók az eKözpontban a „Termékközpont”-ban találják meg. A felhasználók itt az egyes termékeket a „Megnézem” gombra kattintva nézhetik meg.

Igénylés leadás az eKözpontban.

Gyakorlatilag a vásárlás első lépését ezt követően tudja megtenni az eKözpont tag, a „Kosárba” gombra kattintva. Más úton is eljuthat a vásárláshoz a felhasználó, nevezetesen a cégprofil oldaláról a „Termékkatalógus” menün keresztül.

Termékek az eKözpontban.

A folyamat mindkét esetben ugyanaz, tehát az adott terméket kosárba kell tenni.

Termék rendelése az eKözpontban.

Amikor a rendszer elfogadta a rendelést, egy visszaigazoló panel ugrik fel tájékoztatásul.

Felugró ablak.

Ezen a ponton két irányba haladhat tovább a folyamat.

Az egyik, amikor további termékeket tesz a felhasználó a kosárba, vagyis tovább folytatja a vásárlást. Ez az előző lépés ismétléséből áll, amit a „Vásárlás folytatása” gomb megnyomásával tehet a felhasználó.

A másik lehetőség a rendelés véglegesítése, ezt a „Tovább” gombra kattintva tudja megtenni. Ezt követően meg kell adnia, hogy házhozszállítással, vagy személyes átvétellel szeretne hozzájutni a rendeléshez.

Amennyiben bármilyen további kérdése lenne a felhasználónak, akkor a „Megjegyzés hozzáadása” szöveges részben tudja azt leírni. Ha mindent rendben talált a felhasználó, akkor az „Igénylés leadása” gombra kattintva tudja véglegesíteni azt.

Átvétel kiválasztása.

Ezt követően az eKözpont mutat egy olyan képernyőt, amin láthatja az éppen leadott megrendelését, illetve ha korábban már rendelt, akkor azoknak a tételeknek a listáját is.

Rendelések listája.

Bejövő igénylések kezelése az iMarketing-ben.

Ekkor kapod meg a rendszeren keresztül a rendeléssel kapcsolatos információt. A rendszer ezt úgy jelzi, hogy a „Termékek” menüpont mellett megjelenik egy piros négyzet, amiben a beérkező igények számát láthatod. Válaszd ki ezt a menüpontot, majd kattints a „miniWebshop” gombra.

miniWebshop kezelése az iMarketingben.

A rendszer listában mutatja a megrendeléseket, vastag betűkkel kiemelve a még nem kezelteket. Kattints rá a sor végén található „Kezelés” gombra, hogy lásd az ügyfél igénylését!

Igényléssel kapcsolatos kommunikáció.

Alul a nagy szöveges mezőben tudsz információt küldeni a megrendelő részére, illetve bármilyen megbeszélni való lenne ezzel kapcsolatban, úgy ezen a felületen kommunikálhatsz vele.

Igénylés fogadása, ügyfél kiértesítése.

A „Küldés” gombbal a megírt információt tudod elküldeni, viszont a rendszer még függőben hagyja az ügyet.

Amikor átvette a rendelését az ügyfél személyesen, vagy a futártól, akkor kell a „Küldés és lezárás” gombra kattintani.

Igénylés átvételével kapcsolatos kommunikáció az eKözpontban.

Amikor a „Küldés” gombra kattintottál, akkor az ügyfélnél a szokásos módon jelzi a rendszer, hogy érkezett egy üzenete.

Üzenet érkezett az eKözpontba.

Ezt ki tudja nyitni és elolvasni a szokásos módon, illetve amennyiben még további kérdése lenne a rendeléssel kapcsolatban, akkor további levelezésre van lehetőség.

Beérkező üzenet olvasása az eKözpontban.

Tehát mostantól érdemes termékeket is feltenni az iMarketing-ben, hiszen már konkrét megrendelést is hozhat, a még annak is, akinek nincs webáruháza!

A termékeidet töltsd fel az iMarketing felületeden, visszük a vevőket!

2020-10-02 07:38:30
Szép Roland